zondag 25 oktober 2020

Projectgroep Duurzame Energie

Een écht lokaal groenfonds voor en door de inwoners

Sinds mei hebben wij, een groep actieve D66’ers, ons verenigd in Projectgroep Duurzame Energie. De komende jaren zal het duurzaam opwekken van energie en vergroening van de omgeving steeds belangrijker worden. Het doel van deze projectgroep is deze omschakeling op een positieve manier te stimuleren. Ter onderscheiding van andere duurzaamheidsgroepen zetten wij extra in op politieke middelen om de vergroening en verduurzaming voor elkaar te krijgen.

Initiatiefnemer Niels: “In het nieuws zie je de laatste tijd veel negatieve berichten over de opwek van duurzame energie, terwijl veel duurzame positieve mogelijkheden te weinig aandacht krijgen. Wij willen als Projectgroep deze groene initiatieven verder helpen en waar nodig politiek ondersteunen.”

Op dit moment richt de Projectgroep zich op een écht lokaal groenfonds voor de inwoners en gedragen door de inwoners! Wij willen niet dat de gemeente Raalte elke keer de eerste scherpslijper is bij een aanvraag voor een verduurzaminginitiatief, maar dat inwoners met groene ideeën en duurzaamheidverengingen dit samen met elkaar oppakken.

Groepslid Karen: “We werken met overzichtelijke projecten. Komend half jaar gaan we vol voor een betrokkenen en lokaal groenfonds. Na de kerst richten we weer op iets anders concreets. Het prettige is dat ik hieraan kan bijdragen wat qua tijd voor mij uitkomt.”

Richting de begroting van november willen we graag samen met andere groepen en partijen optrekken om te komen tot een lokaal groenfonds dat voor en door de inwoners van de Gemeente Raalte wordt gedragen. Zin om mee te helpen met acties om dit te realiseren of heb je vragen en ideeën? Deel je boodschap via Duurzaam@d66raalte.nl.